Uranus.fi on Suomen johtava uramedia, joka auttaa löytämään positiivisen uraratkaisun työpaikka-, koulutus- ja yrittäjyysilmoitusten sekä näitä tukevan aineiston ja vuorovaikutuksen avulla.

Varoventtiili / Varokaa puhelinmyyntiä osa 100!

kynäVastaa tähän viestiin Takaisin

Sivut: 1 2 3 [>>]
yrittänyt lehtimyyjänä puhelimitse
30.11.-0001 0:00

Lähetetty: 24.4.2003

Miksi noita puhelin myynti paikkoja on .-ja saa olla.Minäkin kokeilin ei onnistunut.Kolmeen ensimmäiseen paikkaan kun yritin soittaa niin nämä mummut oli joko sokeita tai jo yhdeksänkymppisiä vanhuksia. joten en edes yrittänyt kaupata koska olisi pitänyt kukea sellainen litania siinä puhleimessa. johon olisi varmaan kyllästynyt Olet joskus tilannut meidän kautta lehtiä nyt olisi avusta sellainen ... jne. ja suun vuoroa ei saanut antaa asiakkaalle. Pohjapalkka luvattiin ja kun ilta tuli sanottiin ei mitään pohja palkkaa vaan kun on myynyt 4000 pisteen edestä niin sitten olisi tullut joku osa palkkaa minä en saanut mitään koska en saanut niitä kirotun pisteitä.
Muro
31.10.2002 0:00
Tästä on varmasti puhuttu jo iäisyys, mutta otanpa aiheen esille taas.
Minäkin sorruin testaamaan puhelinmyyntiä.
Viihdyin paikassa 4 päivää.
Työsopimusta ei tehty missään vaiheessa.
Kuulin eräältä siellä jo kauan olleelta tyypiltä, että hän oli tehnyt työsopimuksen vasta kun oli ollut töissä kuukauden.
Rahaa minulla meni nejän päivän aikana matkustamiseen 24e ja tienasin huikeat 30e. Lupaus oli, että kuussa saa jotain (HAH) 2000e...Tuntipalkkakin oli, mutta sen sain vain siinä tapauksessa, jos myi lehtiä tietyn määrän päivässä. Niinpä provisiopalkka oli ainut järkevä vaihtoehto.
Itse myyminen oli helvettiä. lehtiä piti myydä mummoille,joille jo ennestään tuli joatin kymmenen lehteä. Ja meille opetettiin, että ihmiset pitää PAKOTTAA ostamaan lehti, vaikka ne ei sitä haluaisikaan. Se on minun mielestäni jo arveluttavaa...Ja sitäpatsi n. 10% listoilla olevista ihmisistä vastasi edes puhelimeen...
Nyt olen saanut soitella yritykseen jatkuvasti ja pyytää heiltä työtodistusta. Sitä en varmaan ikinä saa. Palkastakaan en menisi sanomaan.
Että sillee. Menkää vaan puhelinmyyntiin.
Rikastutte ainakin henkisesti.
h
Yritys? Eihän tuota muuten osaa varoa.
tiikeri
Jos olit vaan 4 päivää töissä, niin tuskinpa sillä työtodistuksella mitään tekee.

Itse olen myös kiinnittänyt huomiota siihen, että samat firmat ilmoittaa viikko toisensa jälkeen, että nyt alkaa joku tosi hyvä projekti ja palkkaamme 5-7 henkilöä!!! Ja palkkan sanotaan keskimäärin olevan ainakin yli 2000€/kk. Lisäksi tavallinen puhilinmyyntityö on yritetty naamioida laittamalla tehtäväksi: myyntineuvottelija, telekonsultti, myyntikonsultti tai telemarkkinointi.

Suhtautukaa aina varauksella työilmoituksiin, joissa luvataan joku tietty palkka, joka yleensä vielä on parempi kuin keskivertopalkansaajan. Jos se palkka olisi oikeasti niin hyvä, ei ne tarvitsis sinne lisää työntekijöitä.
kauppamies
Paljon on ilmeisesti puhelinmyyntitehtävissä pielessä, vaikka yhdeltä tutulta olen kuullut että palkkaakin on hänelle ko. työstä maksettu. Sinänsä 4 päivää on lyhyt aika oppia myymään ja alkaa provisiolla tienaamaan, jos myyntityö ei ole ennestään tuttua tai jos ei satu olemaan luonnonlahjakkuus siinä työssä.
Ostamaan pakottaminen firman toimintatapa kyllä haisee pahasti, tuohon firmaan ei ainakaan kannatta myyntiä jäädä opettelemaan.
Jäi vielä ihmetyttämään, että mikä sellainen tuntipalkka on joka edellyttää tietyn lehtimäärän myymistä, kuulostaa enemmänkin proviisiopalkalta. Jos sinulle on sanottu, että työstä maksetaan tuntipalkkaa, niin se pitää maksaa tehtyjen työtuntien mukaan vaikket olisi ainuttakaan lehteä myynyt.
Vaadi rahasi tehdyiltä tunneilta ne kuuluu sinulle.
Krisse
1.11.2002 0:00
Tässä taannoin näin uuden ja entistä hienomman nimen puhelinmyyjälle: mediakonstultti, voitteko kuvitella. Ehkä tuollainen komea titteli uppoaa nuoriin, mutta me vähän vanhemmat osaamme jo varoa puhelinmyyntipuljuja.
Galadriel
1.11.2002 0:00
Näistä nimikkeistä, itsekin hairahduin (onneksi vain soittamaan) kun ilmoitettiin assistentin paikka avoimeksi. Käsitän assistentilla jotakin aivan muuta kuin puhelinmyyntiä. Sitä se kuitenkin oli, ja pahemmanlaatuista vielä. Soitinkin sitten kuluttajansuoja-asiamiehelle, kuluttajavirastoon ja työvoimatoimistoon, mutta työnantaja saa kuulemma ilmoittaa mitä haluaa ja kukaan ei siihen voi puuttua. Joten, assistentinkin nimikkeellä voit joutua myymään vaikkapa määräaikaistalletuksia!
ex-puhelinmyyjä
4.11.2002 0:00
Oi voi!

Puhelinmyynti on yksi aliarvostetuimmista työtehtävistä. Harva haluaa puhelinmyyntiin, ja vielä harvempi siihen sopii. Se vaatii sitkeyttä, sitkeyttä ja sitkeyttä.

Kuitenkin sinulla on hyvässä talossa mahdollisuus oppia erittäin tehokkaat myyntimenetelmät ja vielä jopa ihan oikeasti tienata lyhyessä työajassa kunnon tili. Niistä on myöhemminkin työelämässä hyötyä. Ei mikään ole niin surkea kuin myyjäksi itseään kutsuva, joka ei pystykään vääntämään kauppojaan loppuun puhelimessa, tai viemään tilannetta eteenpäin tätä kanavaa käyttäen.

Suosittelen puhelinmyyntiä isoissa, vastuunsa tuntevissa lehtitaloissa. Siellä on ammattimainen ja järjestelmällinen suhtautuminen työhön & myyjät koulutetetaan työhönsä. Vastuuntuntoinen työnantaja kiinnittää myös jatkuvaa huomiota telemyyjien työssäjaksamiseen, myös se on alalla tuikitärkeää.

Rohkeutta yrittämiseen ja sitkeyttä oppimiseen!
Henkka
6.11.2002 0:00
Puhelinmyyjä on loistava ja erittäin tarpeellinen sosiaalinen palveluammatti. Ajatelkaapas nytten, rauhallisena aamun hetkenä maatessasi krapulassa joku soittaa sinulle puhelinherätyksen ja saat purkaa sydämesi pohjasta kaiket patoutumasi. Joskus kun on ääni käheä, käytän korkeaäänistä vihellyspilliä jonka sointi toivottavasti jää kuulokkeisiin kaikumaan yhtä pitkäksi aikaa. Tällaisesta etuoikeudesta joku voisi tehdä itselleen liiketoimintaa - ajatelkaa nyt, joku soittaa juuri Sinulle ja haluaa kuulla mielipiteesi järjenjuoksustaan, olemuksestaan, myymistään tuotteista, harrastuksistaan äitinsä ja naapurin koiran seurassa ja muusta mitä päähän pälkähtää. Eikö olekin mukava ammattikunta? Voi sanoa, että olen puhelinmyyjien ammattikunnan suuri ihailija. Oikein kihelmöin jännityksestä vastata puhelimeen. Jostain kumman syystä minulle ei ole tosin soitettu pitkään aikaan. Miksiköhän?
B-to-b
7.11.2002 0:00
Kyllä nyt pitäsi hyvät ihmiset erottaa että puhelinmyyntiäkin on moneen menóon. Puhelimessa on myös ammattiataitoisia b to b myyjiä ,joilla ei todellakaan ole mitään tekemistä ns.arveluttavien palvelujen kanssa,
eikä siis pidä sekoittaa näitä keskenään.

Kyllä yritysten välinen kauppa perustuu paljon puhelimessa keskustelemiseen.
Merkonominketku
13.11.2002 0:00
Olen puhelinmyyntityössä joka suuntautuu 100% yrityksille. Mielestäni homma on aivan ok, toki täytyy olla intoa ja uskallusta soittaa tuntemattomille ihmisille ja tarjota oman firman maailman parhaita tuotteita ;)Onneksi työnantaja on melko tunnettu niin ei tarvitse kovin pitkään selittää mistä soittaa. Palkkakin on yli 2 kertaa keskiansion, ei tosin kiinteä kuten ei missään kunnon myyntityössä, mutta pohjapalkkakin on riittävä niin että vuokrista ja veloista selviää vaikka menisi joskus vähän heikomminkin.

En ole koskaan kokeillut mitään lehtien yms. myymistä yksityisille, enkä aio kokeilla. Se ei varmastikaan ole mitään herkkua ja näistä jutuista päätellen sillä sektorilla on monenlaista epämäräistä yrittäjää liikkeellä.

Kyllä vakavasti otettavaan työpaikkaan mennään työsopimus taskussa tai se ainakin tehdään ensimmäisenä työpäivänä. Ei ilmaiseksi töitä pidä tehdä.

Kannattaa tosiaan muistaa että puhelinmyyntiä on monenlaista, kaikki ei ole samaa kuin lehtien myyminen kotiin. Kannattaa valita paikka huolella niin ei pety.
k
22.4.2003 0:00

Muistuttaisin vain että puhelinmyyjät tekevät vain työtään ja ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja yrittävät työllään elättää itseään ja perhettään. Tuskin ystävällinen kieltäytyminen tilaamasta lehteä on kellekään ylivoimaista.Eikä puhelinmyyjälle syydettävät loukkaukset ole kuin osoitus esittäjänsä tyhmyydestä ja moukkamaisuudesta.
Kotirauhaa kiitos!
23.4.2003 0:00
Hyvä k, osa puhelinmyyntifirmoista on täysiä humpuukiyrityksiä, itselläni alkoivat päreet palaa kun erästä liki 10 vuotta sitten kuollutta sukulaista yritti eräs sinnikäs puhelinmyyntifirma tavoittaa kolmatta kertaa samalla viikolla. Eli listat joiden mukaan soitellaan ovat kaikkea muuta kuin ajan tasalla (ja yllättäen vaikka joka kerta muka kortistoihin kirjoitettiin että henkilö kuollut niin aina vaan samaa henkilöä yritettiin tavoittaa...)
pectus
puhelinmyynnissä nyt ei mistään asiakaslistoista soitella, vaan vanhoista puhelinluetteloista annetaan sivuja myyjille ja numeroihin soitellaan umpimähkään.myyjäksi pääsee kuka tahansa ja jos hyvin myy, ei ainakaan työnantaja puutu siihen, miten sen tekee.röyhkeys on avu niissä hommissa
ent. puhelinmyyjä
Kokemusta löytyy kahdesta puhelinmyyntihommasta - toisessa myin harrastelehteä tietylle jäsenkohderyhmälle - ja uskomatonta, joskus tuli vedettyä ihmeliksat parissa tunnissa.Ei toki aina. Ja toinen tapaus: tunnettuja (naisten)lehtiä kauppaava yritys, jossa nimiluettelo vedettiin puhelinluettelosta, joka aamu uusi sivu. Myyntipuhe oli sanatarkka - ensin piti puhua arvonnasta jossa asiakas on "voittanut" tarjouksen (!) jasiten alkaa esittely. Puhelinmyyntikieltoja (Robinson-rekistereitä) ei missään tapauksessa saanut noudattaa (vaikea puh.luettelon perusteella onkin) piti pakkomyydä, mieluiten vanhoille mummoille...Ja piti allekirjoittaa sopimus, jossa myyjä lupaa olla kertomatta menetelmistä, tai joutuu käräjille...!Siitä on muuten monta vuotta, turha jäljittää...! Luvattiin tuntipalkka, mutta sen sai vain pystyesään myymään 10 tilausta. Epäeettisyys tuntui niin väärältä että läksin lätkimään 2 pv päästä...mutta olen siitä pitäen ollut aina ystävällinen kun minulle puhelinmyyjät soittelee!Paska duuni!
Sivut: 1 2 3 (>>)

Oma Uranus

Käyttäjätunnus

Salasana

Tutustu ja rekisteröidy

Kysely

Onko syksy alkanut kiireisenä työpaikallasi?(Keskustele)

Näytä vastaukset

Uranus konsultointi Oy etunimi.sukunimi@uranus.fi Puh. (09) 8566 7700
Pasilankatu 2, 00240 Helsinki uranus@uranus.fi Faksi (09) 8566 7766